El a kezekkel az Augusztus 20-i tűzijátéktól!

A szomszédunkban dúló háború, kialakulóban (elmélyülőben?) lévő gazdasági világválság, megszűnőben lévő KATA, tovamúló rezsicsökkentés okán egyre több írás, cikk követeli az augusztus 20-ai tűzijáték bojkottját, akár teljes megszüntetését. Jómagam nem is tudnám ezen törekvéseket jobban ellenezni. Írásomban kifejtem, hogy miért fontos megtartani a Szent István napi tűzijátékot!

Több oldalról meg lehet közelíteni eme néha kissé valóban rongyrázó látványosság(ok) megtartását, balos-jobbos iszapbirkózáson innen, megalománián túl. Ezek azonban messzire vezetnének, így hét nincs más választás, mint az ünnepnappal, magával kezdeni! Végtére is az államalapítást ünnepeljük ilyenkor. Vagy mégsem?

Élet+Stílus: A kormány egy napja energia-veszélyhelyzetet hirdetett, de  közben ugyanúgy folyik az egyeztetés „Európa legnagyobb tűzijátékáról” |  hvg.hu

Mit ünneplünk augusztus 20-án valójában?

Ha az ember ia-fia mély álomból ágyúdörgésre ébred a front kellős közepén is rögtön rávágja: augusztus 20-án bizony az államalapítást ünnepeljük. Ilyen egyszerű lenne a helyzet? Meg a meredt lóbránert!

Az egyszeri dékásszavazó fitymálva megjegyzi, hogy ezen semmit sincs ünnepelni (s különben sincs értelme a gyarmaton maradni, ha egyszer nyugaton gyarmatosítással, erőszakos gazdasági terjeszkedéssel szorgos munkával elérték, hogy még a kerítés is avokádóspirítósból legyen), menjünk külföldre!  A kisnyugdíjas panaszkodik a zaj miatt, a fiatalok többsége nem is érti miről van szó, csak bulizni jött, miközben a gyerekek csillogós szemmel nézik az égen játszó fényeket, s élvezik a nyüzsgést. Szélsőjobbos honfitársainkat ezzel szemben elöntik az érzelmek és úgy érzik eljött az ő idejük, hazafias/honleányi szívük nagyokat dobban, ahogy ránéznek a magyar zászlóra. Polgárok másik csoportja pedig pragmatikus okokból, rossz szándék nélkül szabadulna a hagyományosan megrendezett tűzijátéktól.

Láthatjuk, hogy nagyon emberfüggő, akár egyes indivídumokra lebontva, hogy ki miként értelmezi ezen jeles napot. Egy dolog biztos: komoly identitásformáló erővel bír, s a nemzettudat, nemzeti összetartozás egyik szignifikáns eseménye. A hagyományok megtartása pedig igen lényeges eszköze ennek, így már ez is nyomós érv a tűzijáték mellett. Tisztában vagyok a hazánkat nyomasztó jelenlegi problémákkal, mindazonáltal a hazaszeretet számomra azt jelenti, hogy a hazámat minden gyermekbetegségével, tökéletlenségével együtt szeretem.

Úgy gondolom, soha máskor nem volt olyan nagy szükség az ünnep megtartására, mint most, és kategorikusan elutasítom, hogy nincs mit ünnepelni. Egy ezer éve töretlen államisággal rendelkező országnak igenis van mit ünnepelnie! A történelem rengetegszer mondta azt, hogy vége lesz a magyarságnak, mi mégis töretlenül ellenálltunk, és minden nehézség dacára kitartottunk és kitartunk! Ha ezen nincsen mit ünnepelni, akkor semmin.

A magyar történelem a pszichében | Országút

Magyar ember történelemtudata

Mégis, semmi más nem mond többet a magyarok történelemtudatáról, mint ez a tűzijáték bojkottja az egyik legszebb nemzeti ünnepen. Ugyanis a magyarság történelemtudata alapvetően negatív, a veszteségekre épül. Pedig ahogy fentebb mér kifejtettem, igenis van mire büszkének lennünk. Mintha licitverseny zajlana azért, ki bírja meggyőzőbben elríni a magyarság megpróbáltatásait. Ebben mindkét politikai oldal remekel, de még így is sikerül olyan konklúziókat levonniuk, mintha két különböző nép történelméről lenne szó.

Borúlátó nép a magyar – ami különben helytálló állítás – ugyanakkor ennek okát a legtöbben a történelem viharainak tudja be. Ami igaz is lenne, csakhogy lengyel testvéreink, akiket aztán tényleg nem kímélt a történelem (Németország és Oroszország tőszomszédjának lenni nem egy életbiztosítás, majd’ 200 évig nem is létezett az ország), mégis képesek pozitívan állni történelmükhöz, s ünnepelni a sikereiket – a veszteségekről való megemlékezés mellett. Nem egészségesebb kicsit ez a hozzáállás?

A magyar nemzeti ünnepek ehhez képest inkább emlékeztetnek gyászszertartásra, mert veszteségekről emlékezünk meg. Félreértés ne essék, ezekről fontos megemlékezni. Azonban nem éppen építő jellegű, amikor gyerekekbe már óvoda óta azt sulykoljuk, hogy magyarnak lenni rossz, magyarnak lenni veszteség. Mert minden magyar nemzeti ünnep erről szól.

Akkor pedig nehéz is hazaszeretetet megkövetelni, amikor semmiféle olyan élménye nincs a fiatalságnak, ami magyarságukat örömteli kontextusban tünteti föl.

Sötét aljban és fehér felsőben feszengő gyerekek, sablonos előadások, szomorú zenék – lehangoló szomorú. Kivéve augusztus 20-át. Ezt a jelenséget más megközelítésből a „Töklámpás a magyar ugaron” c. írásomban már ecseteltem.

A negyedik 2/3 titka

Itt ragadnám meg az alkalmat egy kis politizáláshoz. Meglátásom alapján a Fidesz negyedik 2/3-a nem elsősorban, legalábbis nem kizárólag a szociális pénzszóráson múlott, hanem azon, hogy sikerült a magyarokkal elhitetni: magyarnak lenni jó. Olyan élményeket adott nekik, amikor úgy érezték a történelem győztes oldalán állnak, sikeresek. Tévedés volna azt gondolni, hogy ez csak jobboldali érzelmű, nemzetben gondolkodók esetén működhet. Aki azt gondolja, hogy a szavazópolgárok 2/3-a jobbos érzelmű, naiv.

 Megint más kérdés, hogy etikus-e identitáspolitikai célokra felhasználni a hazaszeretetet.

Ez még akkor is igaz, ha a vadászati világkiállítás, a tavalyi Turulos felvonulás valóban rendelkezik megmosolyogtató aspektussal. Igen, ennek a népnemzeti magyarkodásnak a kormány részéről van egy erőteljes kirakat jellege, ahogy próbálják előadni a kackiás bajszú alföldi betyárt a fine-dining éttermek teraszáról, amitől minden nemzeti érzelműnek feláll a szőr a hátán. Mindettől függetlenül a recept működött.

Agusztus 20-i ünnepségek, a szokásos „István, a király”, a Debreceni Virágkarnevál mind ugyanezt az élményt adják meg, csak a propagált nemzetieskedéssel ellentétben ezek mögött valódi tartalom van.

Debreceni Képeslapok: 1970 – az 5. virágkarnevál

Fölös rongyrázás? Akkor minek van mikulásgyár?

Reagálnék egy kicsit a tűzijáték elleni leggyakoribb ellenérve, miszerint drága, fölösleges megalomán rongyrázás, ami nem több üres gesztusnál. Ezektől az emberektől szerényen megkérdem: akkor karácsonykor mégis miért szervez gyűjtést a Karitász rászoruló családok számára, hogy számukra is emlékezetes legyen a karácsony. Minek létezik egyáltalán a mikulásgyár? Miért nyaraltatnak szegény gyerekeket a Balatonnál, akik máskülönben nem juthatnának el oda?

Azért, mert kellenek az ember életében olyan élmények, olyan alkalmak, amik kizökkentik a hétköznapokból, változatosságot, örömet hoznak az életébe. Akár egyetlen napra, egyetlen órára minden rosszról megfeledkezhet, ami érzelmileg feltölti. Ha mindig csak arra koncentrálunk, hogy az emberek alapvető szükségletei legyenek kielégülve, érzelmileg kimerül.

Kenyeret és cirkuszt a népnek!

Ha a tűzijátékellenesek azt mondanák, gazdasági helyzetünkre való tekintettel talán idén kevesebből kéne megrendezni a tűzijátékot, még egyet is tudnék érteni velük. Bojkottra felszólítani az embereket, hogy a legszebb, egyetlen pozitív nemzeti ünnepük legnagyobb attrakcióját, a hagyománnyá vált tűzijátékot ne tartsák meg, petíciót írni erről nem csak, hogy sértő azokra nézve, akiknek a hazaszeretet jelent valamit, hanem megfosztaná a nemzetet egy közös élménytől. Évről évre feltűnnek a tűzijáték-ellenes hangok, egyre hangosabbak.

Nyilvánvalóan nincsen a Maslow-piramis alján a tűzijáték, de az ember végtelenül összetettebb lény annál, minthogy csupán alapvető szükségleteit elégítsük ki. Az még egy állatnak sem elég. Legyen akármilyen vészjósló a gazdasági helyet, éhínségről egyelőre nem lehet beszélni.

A mondás úgy szóla,”kenyeret és cirkuszt” a népnek. Nem „kenyeret talán cirkuszt” a népnek, majd apróbetűs részben gazdasági-politkai dolgokhoz kötjük, hogy utóbbit megadjuk-e neki. Pláne, ha egy olyan eseményről van szó, mely identitásához, vagy ha más nem, hazája történetéhez, nemzetének közösségi élménye. Mert a gazdaság változik, de egy hagyomány, egy nemzeti ünnep állandó. Ezeket pedig nem szabad kigyomlálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemvagyokeloiteletescsakintuitiv.blog.hu/api/trackback/id/tr5017885961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2022.07.19. 09:56:54

Tavaly azt terveztem, hogy az idén Budapesten leszünk, mert a gyerekeknek az életben egyszer látniuk és megélniük kell a Tisztavatást, a Szent Jobb körmenetet, ha nyitva lesz az Országházat a Magyar Szent Koronával és hozzá a vízi és légi parádét valamint a tűzijátékot.

Ha ez a KATA hőbörges soká tart, akkor asszem kimarad...

Egyebekben a cikkel egyetértek a miért kell vonatkozásaban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.07.19. 21:07:27

Ambivalens érzéseim vannak, kb. ugyanannyi érvet tudnék felhozni a 10 milliárdos tűzijáték megtartása mellett, mint ellene. Talán közvélemény-kutatást kellene végezni legalább 10,000 ember megkérdezésével.

masterpiece1 2022.07.19. 21:14:24

1. nem a tüzijátékkal van gond, hanem "Európa legnagyobb tüzijáték"-ával. Mindenki spóroljon, de a kormány rázza a rongyot...
2. Fidesz kétharmad: de igen, döntően a pénzosztás és a gyurcsányozós-agymosós médiafölény miatt nyertek.
3.győztes oldal, siker- EU nélkül hol lennénk? Fidesz propaganda szerint minden rosszért az EU a hibás, de bezzeg mi magyarok...
4. augusztus, lengyel..mondat közepén kisbetű.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.07.19. 21:46:34

@masterpiece1:

5. Maslow, nem Mashlow.

De legalább a tűzijátékot helyesen, hosszú ű-vel írta, pedig milyen sokan elrontják.

Аврора 2022.07.19. 22:17:51

@masterpiece1: Köszönöm a visszajelzést, sebtiben javítom

Marty Mcfly 2022.07.19. 22:21:58

Primitív poszt egy primitív fideszes seggnyalótól.
Tartsd meg a primitív tûzijátékod és élvezz rá nagyokat.
Máshogy is lehet ám ünnepelni “nehéz idôkben” tessa.
Dehát ilyen ez a keresztény konzervatizmus… ostoba és nemtörôdöm.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.07.19. 22:49:20

@Marty Mcfly:

Sem primitív, sem seggnyaló nem lesz attól, hogy nem értesz egyet vele.

kewcheg 2022.07.19. 23:27:56

Szerintem is kell. A tüzijaték nézése közben nem arra gondolunk hogy mennyibe került.Annyiba-amennyibe.Ugyanigy, ha olimpián egy katinka vagy bárki aranyat nyert, nem kérdezzük mennyibe került.Az se érdekeljen, hogy a sportoló Maserati Ghibli Quattroportéval jár és havi egymilliardot keres.Mert megérdemli.Mert egy orszagot tesz boldoggá, büszkévé.Ugyanigy nem kel sajnálni Miniszterelnökúrtol, miniszterektől.Értünk vannak.Nekik aztan nincs munkaidő, vagy vasárnap.Ha menni kell a Kolostorba, menni kell.Miniszterelnökúr nem fogja hagyni a rezsit se elszállni, tudom ahogy Isten van az égbe.Megígérte, ő nem egy szoci, vagy egy balos.Az ő barátja Helmut Kohl, meg Abe Sindzo volt, ezek becsületes emberek voltak. Miniszterelnök úr tudja, hogy ezek nézik fentről és szégyellné ha becsapná ...

Etniez 2022.07.20. 02:43:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: úgy is ellopnák, akkor inkább tűzijáték.

Kivlov 2022.07.20. 08:26:49

Semmi baj nincs a tüzijátékkal. Aprópénz.

morph on deer 2022.07.20. 08:40:16

Véleményem szerint kevés értelmetlenebb dolog létezik, mint egy tüzijáték, legyen az ok bármi.
Akkor már sokkal egyszerűbb lenne azt az összeget mondjuk ünnepélyesen elégetni, lényegesen kevesebb zajjal, szeméttel és környezetkárosítással járna…

Hogy ezt a szánalmasan előetetett, kivagyi rongyrázást milyen alapon is kapcsolja össze a szerző, - vagy bárki - a nemzettudattal, az megérne egy elemzést a propaganda agymosó és tudatmódosító hatásáról, maradjunk annyiban, hogy a cikk gyönyörűen példázza a szervilis viselkedés megideologizálására tett kísérletet, jelen esetben a történelmi nemzettudat és nemzeti büszkeség berángatásával a mentségek közé, kísérletet téve még az egy évvel ezelőtti, minden szempontból vállalhatatlan, gagyi giccsparádé sokkolóan röhejes hatásának “megmosolyogtató” minősítésével is, komolyan felvetve a kérdést, hogy mit is tartalmazhatott a szerző reggelije például…

Egyetértek ‘masterpiece1’ véleményével, itt a szánalmasan görcsös igyekezet az “Európa legnagyobb” tűzijátéka mögött rejlő állandó bizonyítási kényszer, a nagyzási
mániával ötvözött megalománia az, amivel baj van, mégpedig nem is kicsi!
Akik szót emelnek a tűzijáték ellen, azok pontosan ez ellen az értelmetlen nagyzolás ellen tiltakoznak, és nem első királyunk méltó megünneplése ellen, ellentétben azzal, - amit ugye a cikk is sugalmaz, - hogy a rohadék ellenzék a Szent István napi ünnepségeket ellenzi, ugyan már.
Az ostoba és felesleges parasztvakítást, ahogy minden értelmes ember is, pártállástól függetlenül, - csak ők most ki is mondják.

midnight coder 2022.07.20. 08:47:05

@morph on deer: A tűzijátékot megcsinálták Gyurcsányék is, akkor is amikor még jobban az egekig ért a szar mint most.

Engem sokkal jobban zavarnak a földből kinövő stadionok.

Mankel 2022.07.20. 09:22:01

@midnight coder: hát szerintem most se kisebb a szar.
Sikerült miniferit megválasztani.
Hazudtak reggel délben meg este.
A főni a saját szájával mondta, hogy nem lesz gáz... izé rezsi növekedés. Azt lett...
12 év kétharmad kellett ahhoz v.iktor gyurcsánnyá változzon. GG.

blaubner 2022.07.20. 09:58:21

a lengyelek "képesek pozitívan állni történelmükhöz, s ünnepelni a sikereiket" -- mert vannak jelenkori sikereik, azaz a 18. századi megszűnésüket (felosztásukat) követően a a 20. század elején visszaállították államiságukat, és némi (2. vh-t követő) határtologatás után egy többé-kevésbé elfogadható méretű országgá váltak. keleten vesztettek ugyan egy csomó ősi területet, de cserében nyugaton megkapták poroszország keleti részeit.
ezért pont más életszakaszban vannak hozzánk képest, mi is kevésbé keseregnénk, ha trianonban az elcsatolt országrészek helyett megkaptuk volna ausztria néhány keleti tartományát, mondjuk stájerországot és felső-ausztriát :-)

morph on deer 2022.07.20. 10:20:03

@midnight coder:
Tudom, hogy volt korábban is tűzijáték, - a pénz elégetésének analógiája arra is áll, - de én ezt a mindenáron a legtöbb/legszebb/leggyorsabb-/legnagyobb nyűglődést akkoriban soha nem tapasztaltam. Meg úgy máshol sem.
Mert aki valóban a legjobb, legnagyobb, stb., annak nincs szüksége ezt lépten-nyomon bizonygatni, hiszen ez nyilvánvaló.
Kötözködni sem az igazán erős emberek szoktak, hanem akik csak annak képzelik magukat, hogy csak egy példát mondjak.

Igen, valami irgalmatlan pénzpocsékolás jellemzi ezt az elmúlt évtizedet, hihetetlen mennyiségű teljesen felesleges dologra, és annak a leghalványabb jele nélkül, hogy ezek valaha is akar csak önfenntartók is legyenek, azaz rengeteg pénznyelőt sikerült létrehoznunk nem kis összegekért.
Belegondolni is hajmeresztő akár a nagyságrendjébe is a tisztán csak a fent említett bizonyítási kényszer motiválta presztízsberuházásoknak, a valaha történő megtérülés legkisebb esélye nélkül.

Kivlov 2022.07.20. 14:15:30

@masterpiece1:
2es: Nem. Azért nyertek, mert nincs érdemi alternatíva. És attól, hogy az ov kormány nem a legjobb vagy néhány területen rossz, az nem jelenti azt, hogy az ellenzék jobb lenne. Sőt...

Minden ballib bérretteg 2022.07.20. 15:17:00

Ha megfigyelted a komcsik és ballibek soha semmilyen más ünnepen nem szólítotak fel bojkottra, kizárólag és csak az államalapítás ünnepén teszik ezt.

Minden tettük, és minden cselekedetük, a magyarság identitásának erősödése ellen van.
Ez gyakorlatilag a vérükbe van, hogy minden ami magyar vagy arra emlékeztet, azt el kell törölni, és utálni kell.

Minden ballib bérretteg 2022.07.20. 15:19:18

@kewcheg:

"ha olimpián egy katinka vagy bárki aranyat nyert, nem kérdezzük mennyibe került."

Nyugi, ha a ballibeken múlna olimpia se lenne, és sportolók sem. Túl nemzeties nekik, az öröm, és a dicsőség.

A rendezésnek egyszer már keresztbe tettek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.20. 17:56:09

Sose érdekelt a tűzijáték, szerintem marhaság.

De mióta Sorosék támadják, tetszeni kezdett a tűzijáték.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.07.20. 18:28:13

Na! Fideszkomcsik kezdenek rendesen magukhoz térni!

Marty Mcfly 2022.07.20. 18:49:34

@Mankel:
Vitya mar reges regen Gyurcsany. De mondok jobbat: sokkal nagyobb rohadek

Marty Mcfly 2022.07.20. 18:51:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Te fideszes béríró vagy. Bocs, leulhetsz, egyes. Mar evekkel ezelott is lattalak kulonfele blogokban, kicsit unalmas. Mennyit kapsz ezert rabszolga?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.20. 18:55:11

@Marty Mcfly:

Sajnos a mi pénzünk kevesebb, mint a tiétek.

Így nekem csak a felét fizetik, mint amennyit neked fizet Soros gazda.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.20. 18:57:07

@Minden ballib bérretteg:

Ha a ballibeken múlna, egész nyáron homokpedó büszkeség fesztivál lenne.

Marty Mcfly 2022.07.20. 19:04:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Akkor elismerted, amit irtam. Ok koszi. Amugy kva mindegy mennyit kapsz

gergerg 2022.07.20. 21:42:02

Az augusztusi tüzijátékot összehasonlítani a mikulásgyárral egy szél példa a szalmabáb és a érvelési hibára.
Az egész tűzijátékozás egy pénzszórás és környezetkárosítás alkalomtól függetlenül. Itt lopás is, valószínűleg ezért titkosították a költségeit.

gergerg 2022.07.20. 21:51:10

@kewcheg: "Ugyanigy, ha olimpián egy katinka vagy bárki aranyat nyert, nem kérdezzük mennyibe került."

Pontosan. És ez egy hatalmas probléma. Az állam az általunk befizetett adót költi.
Az idei költségvetésbe 137 milliárd HUF van különböző sporttámogatási címek alatt allokálva. Magyarországon 130.000 pedagógus van. Csak 2023-ban sportra többet költünk, mind amennyit az összes tanár egész életében keres.
Gondolj bele, ha ennek csak a tizedét átcsoportosítanák...

Ekrü 2022.07.20. 23:44:35

Jelenleg a közvetlen környezetünkben annyi baj és rossz van, hogy jó lenne egy kicsit felszabadulva ünnepelni. Augusztus 20-a volt eddig az az ünnep, amit leginkább elkerült az átpolitizálás. Jó lenne ,ha így is maradna...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.07.21. 00:23:58

@gergerg:

"Az idei költségvetésbe 137 milliárd HUF van különböző sporttámogatási címek alatt allokálva. Magyarországon 130.000 pedagógus van. Csak 2023-ban sportra többet költünk, mind amennyit az összes tanár egész életében keres."

Ezt kicsit elszámoltad. A számaid alapján egy tanárra évente kicsit több mint egymillió forint jut, ami talán fél évnyi kereset.

De értem a gondolatmenetedet, és részben egyetértek veled. Sokkal kevesebbet kellene versenysportra, látványsportokra költeni, annak a pénznek lenne jobb helye is pl. az oktatásban.

chrisred 2022.07.21. 05:44:34

@kewcheg: "Az se érdekeljen, hogy a sportoló Maserati Ghibli Quattroportéval jár és havi egymilliardot keres."

Ha egy profi sportoló a versenydíjaiból szedte össze, nyilván nem érdekel, mire költi a saját pénzét. Ha egy mesterségesen, közpénzből eltartott álversenysportoló, akkor érdekel. Mert az ilyen sikereket nem tartom különbnek, mint Elena Ceausescu tudományos címeit. Akkor már nagyjából ugyanaz a feeling, mint amikor a sarki kéregető azt mondja, hogy napok óta nem evett. Aztán a kapott pénzből cigit meg piát vesz. Az is mindegy neked?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.07.21. 06:50:39

@gigabursch: Még mindig nem válaszoltad meg. Ha az oroszok megtámadnák Magyarországot, akkor te harcolnál? Szerintem nem, mert még ahhoz is gyáva vagy hogy ezt a kérdést megválaszold.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.07.21. 12:02:27

@chrisred:

Most az a ritka helyzet állt elő, hogy valamiben egyetértünk.

ez a nevem senki 2022.07.22. 02:57:40

@morph on deer: Véleményem szerint kevés értelmetlenebb dolog létezik, mint egy tüzijáték, legyen az ok bármi.

az 1ik a szilvesz
teri pirománi
ások őr
jön
gése azt tü
zzel vass
al ír
tanikéne

Nem vagyok előítéletes, csak intuitív!

Élménybeszámolók, film és könyvkritikák, túraleírások; társadalmi, gazdasági, történeti és kulturális tematikájú cikkek, s egyéb randomságok gyűjtőhelye. Szókimondó, bevállalós, szertelen. Polkorrektséggel nem vádolható.

Friss topikok

Címkék

alkotói válság (1) állam (1) animáció (1) bál (1) bálterem (1) bécsikeringő (1) biblia (1) bíboros (1) boszorkány (1) búcsúcédula (1) bűnös élvezet (2) dinaszia (1) drágulás (1) drag queen (1) egyenlőség (1) egyházak (1) elavult (1) ellenállás (1) építészet (1) építkezés (1) építmény (1) épület (1) érzékenyítés (1) étel (1) Európa (1) európa (1) fantasy (1) felolvasás (1) feminista (1) feminizmus (3) férfi (1) feszültség (1) film (4) forraltbor (1) Game of Thrones (1) gazdaság (4) giccs (2) globalizáció (2) gyerek (1) habcsók (2) háború (1) hagyomány (4) hajlakk (1) Halloween (1) Halottak Napja (1) harc (1) harry potter (1) herceg (1) hercegnő (1) hiedelem (1) House of the dragon (1) identitás (1) identitásharc (1) ideológia (3) individualizmus (1) információ (1) internet (1) invázió (1) ital (1) jelmez (1) kegy (1) kelet (1) kereszténység (1) keringő (1) kiállítás (1) kiégés (1) kiközösítés (1) király (1) királynő (1) kollektivizmus (1) könyv (2) könyvtár (1) kormány (1) közélet (3) kritika (1) Kultúra (6) kultúrharc (2) lakhatási válság (1) lakópark (1) lakótelep (1) lélek (2) lmbtq (3) LMBTQA+ (2) magas (1) magas lány (1) magas lány gondok (1) magas nő (1) magazin (1) Magyar (2) Magyarország (1) média (1) médiatér (1) médiatudomány (1) megemlékezés (1) megújhodás (2) meztelenség (1) Mindenszentek (1) monarchia (1) mozgalom (1) munka (1) művészet (1) múzeum (1) nacionalizmus (1) nemiség (1) nemzet (1) nemzetállam (1) nemzeti ünnep (1) néplélek (1) népszokás (1) nihilizmus (1) (1) nyugat (1) ország (1) panel (1) pap (1) pápa (1) pénz (2) píszí (1) playboy (1) pók (1) politika (3) polkorrekt (1) progresszív (1) protokoll (1) próza (1) psziché (1) Puzsér-szindróma (1) Puzsér Róbert (1) Rajzfilm (1) rasszizmus (1) reformáció (1) rituálé (1) royal watcher (1) ruha (1) sárkány (1) Sárkányok Háza (1) sorozat (1) sportcsarnok (1) szakrális (1) szalag (1) szalagavató (1) szex (1) szexuális forradalom (1) szociális (1) tabu (1) tall girl (1) tall girl problems (1) tánc (1) tárlat (1) társadalom (10) társasház (1) töklámpás (1) Toldi (1) tornacsarnok (1) történelem (8) tradíció (4) transz (3) transznemű (1) transzvesztita (1) Trónok Harca (1) tudás (1) tűzijáték (1) ugar (1) Újjászületők (1) újság (1) újságíró (1) ukrajna (2) ünnep (1) uralkodó (1) vallás (1) vers (1) woke (1) zsúrnalisztika (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása